Friday, January 28, 2011

APE-APE JER..............

Lame tul tak update blog nie.......mase yg tak mengizinkan aku utk bersenang lenang meng-update blog nie tambah2 bebudak dah start sekolah. Kelang kabut aku tiap pagi & tak menang tangan bila mlm menjelma. Mane taknyer, sarapan pagi bebudak nak kena buat, nak siapkan diaorg ngan uniform sekolah, aku sendiri nak siap gie keje, kelang kabut nak hantar kakak ngan Nana yg x sama tadika, nak hantar Adam laks.......uhukkk...uhukkkk..........balik keje petang terus amik bebudak kat umah mak pastu terus sambung keje umah laks utk sesi malam. Selalunya En Tapa akan tolong mandikan bebudak tapi sejak akhir2 nie dia selalu balik keje lambat. Bebudak dah nak kena mandi awal sbb nak mengaji ngan Nenek Ju. Sudahnyer aku jugak nak kena buat. Nak cuci baju(Baju keje En Tapa & baju sekolah budak kena basuh tangan). Nak sidai baju lagi, nak iron baju, nak kemas beg baju utk esok, semuanya pasal baju jelah.......nasib mak dah siap masak kalu tidak dah tentu aku kena masak maka berjurailah airmata sambil2 masak tue. Yang paling penting dlm semua kerja adalah melihat homework kakak. Tiap2 malam kena semak dia membaca buku "Peter & Jane" tak pun membaca suku kata bahasa melayu. Kalu homework menulis, melukis atau mewarna jer, En Tapa leh tolong tengok2kan. Bila dah buat semua tentunya penat & keletihan so kul 10pm jer dah lelap. Semua nie akan berulang 5 hari seminggu. Sampai ler ari tue aku demam 2 hari......pergh.....teruk gaks sbb aku tgh mengandung 5 bulan, sakit satu badan so semua kerja aku En Tapa kena ler buat. Lastly aku buat keputusan yg jitu, aku nak resign. Betapa payah nyer nak buat keputusan yg satu nie sbb aku dah keje kat company tue masuk 7 tahun. Satu jangkamasa yg lama & aku takut gaks kalu aku bosan duk umah melayan anak tapi aku juga bukannya superwomen yg boleh buat semua kerja dlm satu masa dgn keadaan aku yg tgh hamil nie. Jadi inilah pengorbanan besar yg aku ambil....korbankan kerjaya demi rumahtangga & anak2. Harap2 ianya berbaloi sbb aku takut gaks aku akan menyesal di kemudian hari.
Anyway..........resign letter dah pun aku hantar so tunggu je akibatnya.....ha...ha...ha...
Anak2 bonda semua.....pasni takyah ler penat tunggu bonda balik keje yg kadang2 akan lewat. Cuma sekrg kita kena pantau ayah jer............ayah jgn tension laks........

No comments: