Monday, November 29, 2010

WARKAH BUAT KAU.......

Terima kasih kpd kau yg sudi membaca blog aku. Memang aku x menduga bahawa kau adalah salah seorg pembaca setia blog aku. Anyway...ape yg aku taip kat sini hanyalah berkisar soal kehidupan yg aku lalui saban hari & ianya adalah kenyataan. Blog ini jugalah tempat utk aku meluahkan perasaan yg terbuku. Syukurlah kau dah baca isi hati & perasaan aku pd kau. Ini bermakna kau tahu pandangan & tanggapan peribadi aku pd kau. Terpulanglah pd kau, bagaimana caranya kau menerima keadaan itu.
Memang benar aku benci dgn kau & sahabat baik kau. Sehingga ke hari ini aku nak menyebut nama kau pun aku benci. Aku tahu kau pernah menghulurkan bantuan tapi bantuan yg kau curahkan ibarat satu perangkap utk aku. Bantuan yg berkali2 aku tolak tapi bersungguh2 kau nak beri. Terima kasih pd tuhan yg menunjukkan tembelang kau & sahabat baik kau. Dalam diam korang cuba mengadu domba memburuk2kan aku pd org keliling. Aku terima segala yg tuhan tentukan tapi satu jer yg korang berdua kena ingat. Nasib aku bukan terletak di tangan korang.
Pada kawan ko yg seorang tue, aku nasihatkan bawa2lah berubah. Tak baik busuk hati pada kebahagian orang lain. Dia patut cermin diri dia terlebih dahulu sebelum sound aku. Kalau setakat nak jadi batu api, kelak nanti ianya akan memakan diri. Cuba muhasabah diri...kenapa dia xde teman atau sahabat seperti aku yg sering dikelilingi sahabat? Perangai......ubah perangai, baru ramai yg sudi menjadi teman. X perlulah berburuk sangka pd aku sbb aku x perlu bercerita yg buruk2 tentang dia krn org lain yg akan menilai dia dgn sendirinya. Kebencian & kecemburuan dia pd aku membuatkan aku lebih bahagia.
Begitu juga kau........cari kesalahan dlm diri sendiri dahulu. Apakah hidup korang berdua nie memang sempurna bak malaikat tanpa ada cacat celanya sehingga x boleh menerima teguran tapi pandai menegur org lain utk berubah......? Keji sungguh cara korang utk menjatuhkan aku. Kau bukan budak kecil yg perlu dirotan atau ditengking. Kau org yg lebih berusia & lebih matang daripada aku.
Akhir sekali.......aku xkan maafkan perbuatan korang selagi korang x insaf atas apa yg korang lakukan pd aku.......terima kasih........


No comments: