Sunday, November 21, 2010

Eh.........

Tetiba rase nak menaip something dlm nie. Setelah sekian lame aku x berkarya, mengomel, bermonolog, rindu pulaks rasenyerrrr.............semenjak h/phone aku hilang, mood aku nak update blog ngan fb pun hilang sbb aku xleh nak upload gambo.
Sebenarnyer byk perkara yg berlaku sepanjang aku x update blog nie. h/phone kesygan aku telah hilang di Berjaya Times Square sewaktu kami sekeluarga beriang ria & bergumbira. Nasib En Tapa yg hilangkan so beberape hari pastu dia gantikan dgn iphone. Tapi malangnyer aku x sejiwa ngan iphone sbb x semesra Nokia kesygan so aku pulangkan balik pd En Tapa. Dia janji nak gantikan ngan Nokia & sampai sekrg aku masih menanti bilelah Nokia aku akan tiba.
Itu satu hal.......berita gumbiranya pulak, En Tapa merealisasikan impian kami utk tukar Wira kami kepada Exora baru2 nie. Mmg mencabar betul nak tukar kete nie tapi berkat kesungguhan En Tapa maka kami berjaya mengharunginya. Insan yg turut gumbira selain anak2 adalah mak bapak aku. Mane taknyer, kami yg rajin nak bwk mereka berjln so abah yg x sihat tue pasti selesa pasni bila jln jauh. Pasni, pastinya kami boleh menambah bilangan ahli dlm keluarga kami.
Bercerita tentang opis aku pulak.......semuanya baik saja sebelum nie sehinggalah bulan lepas tetiba kami dpt gaji lambat tahap gaban. Entah mane silapnyer, aku lihat perkembangan opis semakin hambar & tenat. Sedih sbb aku dah bekerja hampir 7 tahun lamenyer. Maybe pada org baru xde ape tapi pada kami yg dah senior nie, perasaan tue lain. Mane xnyer.....mcm2 yg telah aku lalui di situ, dari bujang, bertemu jodoh pun di situ, menimang cahaya mata pertama juga disitu, bertukar2 department, bergaduh, berkawan & berkasih syg juga di situ. Doa aku, semoga segalanya akan menjadi baik utk syarikat & semua staf.
Lastly.........aku & En Tapa. Kami bakal menimang cahaya mata yg ke-4 menjelang Jun '11 nanti....InsyaAllah. Kami juga dlm usaha nak beli umah laks. Dulu ingat nak buat umah kat tanah mak tapi rezeki belum memihak kpd kami. Buat masa sekrg En Tapa masih bertanggungjawab keatas mak dia. Aku faham & akan sokong segala keputusan yg En Tapa buat. Semuanya dlm perancangan, sekiranya diizinkan Allah maka impian bakal jadi kenyataan. Masa depan yg x dpt kita duga. Terima kasih pd En Tapa yg sudi berkongsi segala kepahitan & kemanisan kehidupan. Aku bersyukur kpd Allah krn menemukan jodoh aku ngan En Tapa. Ikutkan ati byk lg yg aku nak taip......masa laks mencemburui aku so terpaksa sudahkan dulu buat masa sekrg. InsyaAllah.....aku akan update pd mase akan dtg.

2 comments:

Unknown said...

wah terharunye i bc warkah berlagu pilu u ni puan yuz.. anyway hope u n famly happy untill last breath..

Anonymous said...

auhhhhhh.............ko baca gaks blog aku yg hidup segan mati tak mahu nie......terima kasih jelah bebanyak......