Friday, June 11, 2010

SYUKUR.......

Ari nie sesuatu telah berlaku......sebenarnya xdelah hebat mane cuma utk aku ianya sebagai satu anugerah dari Ilahi. Seseorg yg berpangkat besar dlm department aku telah resign. Org yg selama ini sering mendabik dada, bercakap besar, mengugut, bermegah, menindas & memecah-belahkan anak buah sendiri. Mungkin keterlaluan bg korang bila aku dgn beraninya menyuarakan isi hati aku di laman blog nie. Bg aku, itu terpulang pd setiap individu yg menilainya sbb pd aku ape yg dia buat adalah lebih menjengkilkan & agak teruk.
Tak terbayang di fikiran yg aku akan berhadapan dgn org seperti ini dlm hidup aku. Aku telah lalui pelbagai dugaan & menemui pelbagai org dgn pelbagai ragam & dia adalah yg pertama dtg dgn perangai yg tersendiri. Ape yg aku dpt kategorikan dia ialah talam dua muka. Aku muak sgt dgn manusia hipokrit seperti dia & aku hampir2 nak memaki dia. Cuma aku masih menghormati dia sebagai org yg lebih tua & berpangkat besar dlm department tersebut.
Bukanlah niat aku nak memburuk2kan dia cuma aku nak korang tahu satu perkara. Kalau kita menyakitkan atau menindas org, pasti suatu hari nanti kita akan mendapat pembalasannya krn ianya ibarat roda, adakalanya kita akan berada diatas utk menikmatinya & kemudian apabila roda itu berputar, kita akan berada dibwh utk mula menilainya.
Mengapa mesti menyakiti hati org lain sedangkan kita boleh menikmati hidup ini dgn aman tanpa ada pertelingkahan. Mengapa mesti berbalah sedangkan kita boleh berbincang utk menyelasaikan setiap masalah. Aku bukanlah manusia yg suka bertengkar atau pemarah cuma aku suka berterus terang. Dan itu sering disalahertikan.
Aku bersyukur kpd tuhan krn aku tidak perlu utk terus berhadapan dgn manusia hipokrit seperti dia lagi. Aku selalu doakan yg terbaik utk dia. Semoga rezekinya lebih murah di tempat lain krn ape yg aku mahukan ialah dia pergi walau dlm ape jua keadaannya.

No comments: