Monday, July 6, 2009

SUBHANALLAH...............

Sesungguhnya aku sgt terkesima pada suatu pagi yg indah minggu lepas. Pagi Khamis 2/07/09 yg lepas cuaca mendung, berangin dan nyaman sekali maklum saja subuh tue hujan manja-manja. Waktu aku keluar rumah pagi tue, mata aku telah tertacap pada sejenis pokok yg lebat berbunga disepanjang Kompleks Sukan Pandamaran (aku x sempat nak snap gambar sbb lampu isyarat dah hijau & Adam yg sgt aktif..sgt merbahaya). Subhanallah.....sangat indahnya ciptaan Allah. Pokok-pokok tue berbunga lebat tanpa sebarang daun. Dengan cuaca yg sgt nyaman membuatkan pemandangan jadi semakin indah. Yg membuatkan aku makin taksub ialah pokok tue rupa-rupanya berada dimana-mana sahaja. Kenapa selama nie aku tak perasan atau waktunya belum tiba utk pokok tu berbunga.
Mase lalu disetiap tempat yg ade pokok tue ake rase macam dlm citer Winter Sonata. Entah ape agaknya nama pokok tue. Kalu aku tau mana nak cari benih pokok tue, memang aku nak tanam dekat tanah yg bakal suami aku dirikan rumah untuk kami sekeluarga. Cuba korang nengok gambar yg aku snap kat bawah nie & cuba korang bagitau pokok apekah beliau........


Gambar nie aku snap kat Bandar Baru Klang kat Maybank Jalan Tiara berape aku pun dah lupa. Agak korang ape nama pokok nie.....? Dari jauh pun dah memukau tue korang belum lalu bawah dia lagi................

No comments: