Tuesday, March 31, 2009

Masak Memasak Bersama Anak la Pulak....

Hari Isnin 30/03/09 lepas, aku mc coz demam urat. Mane tak, satu badan aku sakit-sakit akibat menjaga En Adam Iskandar yg tersangat lasak time ayah dia tournament bowling ari tue....Pergh...sampai sekarang aku masih merasakannya sbb aku kena dukung Adam dek kerana Nana tidur dlm stroller dia. Walaupun berat Adam cuma 9kg jer tapi kelasakan dia saat aku mendukung dia, boleh membuatkan tangan aku tercabut. Tak reti nak duduk diam seminit pun. Dia sibuk nak turun tak nak aku pegang sbb dia nak merangkak. Tak nak tido lak tue.....Jadi dgn alasan tersebut maka aku mendapat demam & akhirnya ngan berat hati aku mc(cewah). Memandangkan aku pun tak berapa nak sihat maka mlmnya aku bercadang nak masak bubur lagipun anak-anak aku memang suka makan bubur. Aku buat bubur campur maknanya ayam, sayur, kentang dll ada dlm satu bubur. Aku tau...setakat masak bubur apelah sangat.....tapi yg paling aku suka bila kata nak masak bubur, kakak ngan Nana pasti gumbira dan tak sabar sampai tunggu tepi dapur. Kali nie diaorg siap nak tolong tapi sebenarnya lebih kpd nak main jer.....Anyway...penghargaan tetap aku berikan pada si pari-pari aku yg dua org nie sbb rajin walaupun sebenarnya lebih kpd nak mengacau. Jgn lak nanti dah besar(dewasa), perangai rajin tue bertukar jadi malas..........
Sekadar nak berkongsi ngan you all...jom kita layan gambo...............

Nie time bubur tgh mengelegak atas dapur.................

Nie bila dah siap masak dan sedia utk dimakan.........

En Tapa ditugaskan utk menyuapkan Nana manakala kakak pulak disuap oleh aku kalau tidak mereka akan berebut.........

Kakak tgh kusyuk memetik sayur bayam..........


Si Pari-pari ku yg sibuk nak menolong bondanya memasak..................

2 comments:

dzi said...

ingat best ke nana wat muke cam tu... hakahkahakkkk. poyo lah gadis tu!

areyuz said...

Kita org gelarkan dia si lembik........