Monday, March 9, 2009

Jom Nengok Filem "Geng Upin-Ipin"

Last Sunday 8/03/2009, aku bawak bebudak pegi nengok Geng Upin & Ipin kat TGV Bukit Tinggi. Nak booking ticket takleh so kami gie terus kat kaunter, dapatlah tiket kul 11.30 mlm. Ape nak dikato sbb si kakak dah bising nak nengok Upin-Ipin. Utk tak menghampakan hati anak yg disayangi, kami belikan juga tiket tue. Maklang, Makcik ngan Pak Usu dia pun nak ikut so aku belikan sekali tiket utk diaorg. Punyalah ramai yg nak bawak anak nengok citer tue sampai ada yg kecewa sbb tiket kul 8.00 mlm dah fully booking. Lepas beli tiket aku & family balik umah dulu sbb kami keluar umah sejak pagi lagi. Aktiviti ari nie padat betul sbb dari pagi kami keluar, mula-mula gie kenduri kahwin Yati (anak mummy) kat Dewan Kolej Islam pastu terus pegi Pandamaran utk amik ibubapa mertuaku utk pulang ke Banting ade kenduri kahwin gak. Mereka tidur sana tetapi kami balik coz ade aktiviti tambahan iaitu menonton wayang. Kami sampai umah dekat kul 9.00 mlm, apelagi teruslah bersiap utk gie umah aku nak ambil adik-adik aku. Si abang aku tinggalkan kat umah mak.
Berbalik pada citer wayang yg kami nengok, memang syok giler. Inilah satu-satunya citer kartun yg boleh dibanggakan. Ape tak nyer......jln citer & aksi-aksi dlm citer nie memng menarik tertarik & memang debommmmm......Aku nak bagi 10 bintang berkelip-kelip pada citer buatan Malaysia nie. Walaupun ia hanya citer kartun tapi ianya bukan sebarang kartun. Nasihat aku pada kengkawan....pegilah nengok citer tersebut di pawagam kerana kita tak akan rugi. Aku jamin korang akan puas ati & takkan menyesal. Kepuasan menonton citer nie ngalahkan korang menonton citer Hollywood.............PERCAYALAH!!!!!!!!!!!!!!!


Nengok betul-betul...nielah citer yg aku maksudkan. Jangan pulak korang salah citer........sokonglah industri perfileman kita.....

Nie semua peminat fanatik Upin-Ipin...lagi-lagi si kakak.......................

Aleesa ngan pakcik-makcik dia yg same jer perangai cam bebudak.........

Abg bergambar masa En Tapa tgh beratur beli tiket....time nengok wayang abg tinggal ngan nenek Timah dia..........

Sempat posing dlm lif...................

1 comment:

Idama said...

ee bestnye die tgk wayang....!!

Yus, akak tagged yus...