Friday, April 15, 2011

Kau curangi aku..................

Apakah perasaan korang kalau orang yg korang sayangi & percayai curang ngan korang? Dalam pelbagai cara & perbuatan tapi ianya satu perkara yg ditafsir dalam perkataan yg sama iaitu CURANG. Peristiwa inilah yg menjadi duri & bakal menjadi barah dlm hati aku Semakin aku cuba simpan tetapi ianya menjadi semakin parah di dalam hati. Bukan ingin membuka pekung di dada sendiri tetapi sekadar berkongsi kelukaan yg sangat susah utk aku sembuhkan.......Puas aku mencari kekuatan utk melupakan perkara sekecil ini kata suami yg aku sayangi tapi perkara sekecil inilah yg sering mengundang tangisanku........Sumpah aku masih belum dapat menerima keadaan itu & aku masih memikirkannya saban hari.........

15/04/2011 - Cuaca ari nie dah same jer ngan perasaan aku sejak malam tadi. Hujan turun renyai ngan mendung, sama seperti perasaan aku kala ini. Sejak aku terbaca sms dlm handphone En Tapa malam tadi , terus hilang semua kegembiraan & kepercayaan aku untuk lelaki bernama Mohd Mustaffa. Sms yg berunsur mesra & intim antara dia ngan seorang pompuan satu tempat keje ngan dia yg dia x letak nama pd no tepon budak tue, terus menyentap tangkai jantung aku, rase mengigil seluruh badan aku dan terbang semua kepercayaan & kasih sayang aku pdnya. Pada aku.......sekiranya dia sayangkan aku & fikirkan aku pasti sms seperti itu tak wujud. Ape hubungan dia ngan si penghantar sms tue? Masakan mereka xde ape2 hubungan hingga sejauh itu usikkan & gurauan mereka? Kenapa mesti En Tapa membalas sms tersebut dgn ayat yg macam tue? x terfikir ker dia tentang perasaan aku waktu dia membalas sms tue? Puas En Tapa menerangkan perkara sebenar disebalik sms tersebut tapi betul ker.....? katanya itu hanya gurau senda yg tidak ada sangkut paut dgn perasaan sesiapa. Patut ker aku percaya......? Sejujurnya....aku tidak dapat menerima perkara tersebut tambahan pula sewaktu aku sedang sarat mengandung. Jiwa aku jadi kacau, perasaan aku berserabut & aku jadi x tentu arah. Marah, benci, bengang, sakit hati & pelbagai perasaan buruk yg timbul. Teramat pahit utk aku terima keadaan nie.....aku benci...aku jadi benci......

DIA....... suami yg telah aku nikahi hampir 5 tahun lamanya.
Dia.......lelaki yg suatu waktu dahulu datang memimpin aku waktu aku hilang arah. Dia......lelaki yg memberi aku harapan dan berjanji tidak akan sesekali mengulangi kedukaan yg pernah aku lalui dahulu. Dialah lelaki yg menjadi tempat aku mengadu segala kepedihan ditinggalkan & didustakan......dialah lelaki itu...... yg menarik aku keluar dari kegelapan & memberikan aku sinar & harapan.....dialah lelaki itu.......arghhhhh...........

Semalaman aku duduk berfikir & muhasabah diri...apakah terdapat kekurangan atau kepincangan dlm aku menjalankan tugas & tanggungjawab aku sebagai isteri......? Aku manusia biasa & aku cuba & cuba utk melakukan yg terbaik. Aku meletakkan suami aku di tempat tertinggi dlm hidup aku tapi hasil yg aku dpt adalah sebaliknya. Walaupun ianya hanya sms tapi segalanya mungkin.........LELAKI.....apakah mereka ini dicipta utk melukakan hati & mencurangi wanita.....? x bolehkah mereka ini jujur & adil pd kasih sayang yg mereka curahkan pd seorang wanita...? Hati aku memang x mampu utk memaafkan kesilapan yg En Tapa lakukan. Hati aku dah hancur lebur utk terus mempercayainya. Dia sama......sama seperti lelaki lain yg pernah melukakan hati aku, mencurangi aku, membohongi aku & mengambil kesempatan diatas keikhlasan aku. Aku benci dia sama macam aku benci lelaki itu........aku benci ditipu & aku serik utk mempercayai dia. Inilah beban yg terpaksa aku pikul. Satu titik hitam yg memusnahkan semua kebahagiaan yg kami ada. Peluang......apakah akan ada peluang sekiranya aku yg melakukan perkara seperti itu.......? tidak utk perempuan tetapi utk lelaki seribu kali pasti...............Semoga Allah memberikan aku kekuatan utk memaafkan kekhilafan En Tapa.......

Pengalaman dulu membuatkan aku payah utk mempercayai lelaki. Pengalaman juga mengajar aku utk hati2. Tapi lain pula bila aku mula kenal siapa sebenarnya lelaki bernama Mohd Mustaffa. Aku beri peluang pada diri aku & dia utk mencari bahagia. Tapi itu 5 tahun dahulu, dimana hanya dia satu2nya lelaki yg aku percayai kebaikan & ketulusan hatinya. Sungguh pun aku masih memberi ruang & peluang padanya tapi ianya tidak seindah dulu krn kesangsian aku mengatasi segala2nya. Saban hari aku berteka-teki ngan hati...apakah benar dia masih jujur pada aku? hanya dia yg mampu memberikan jawapanya.......

No comments: