Monday, February 9, 2009

JALAN-JALAN KE UMAH WONG

Hari Sabtu 7 Feb 2009 , Wong menjemput kita org, bebudak Dept. Acc. Satang (zaman En Anuar) dtg ke rumah baru dia kat Bkt Tinggi. Wong Le Ling nie dah keje kat Satang hampir 10 tahun dari belum kahwin sampai anak dah dua. Wong nie lah satu-satu nyer perempuan cina kat Satang selain auntie LIm Ngo....(he..he...he...jgn mare ye Wong). Wong baru jer pindah umah masa Tahun Baru Cina ari tue. Dia dah janji sebelum berhenti dari Satang nak jemput kita org gie umah baru dia yg sangat dekat ngan Jusco Bkt Tinggi. On the way nak ke rumah Wong aku nengok area umah dia memang ramai cina yg dah pindah masuk. Wong kata, org cina kalu nak pindah umah baru kena pindah sebelum Tahun Baru Cina, baru ada ong(tuah), kalu tak sempat kena tunggu lepas tahun baru. Kami lepak tak lame maklum jelah masing-masing ade hal. Kak Ana, Zali & En Zul Azizi jer yg takde, yg lain.. ade yg lambat so tak sempat nak jumpa cam En Rosli ngan Zul Hashim so jom layan gambar yg ade.....
Nie ler muka-muka bekas pekerja Satang yg dah keje lame giler kat satang, aku paling junior antara mereka. Dulu hidup mati tetap Satang......

Nana...tgh layan limau...nyam..nyam....


Dua gambar nie, diambil bersama anak Wong. Dua jejaka yg bersinglet tue lah anak Wong. Si abang tue tgh ushar Aleesa.....

Nama pun gie rayer, tak sah kalu takde angpow so dpt ler aku 3 sampul angpow (gemuk gak aku nie..baru aku perasan..)


Nie En Tapa....sedang bersantai diruang tamu umah Wong....

Nie lah dapur yg Wong idam-adamkan. Bersusah payah dia cari sendiri material utk dapur dia. Dapur nie lah yg buat dia selalu masuk keje lambat.....puas ati ker Wong...?????

Ruang tamu Wong tak penuh lagi tapi aku geram bile nengok Tv dia.......


Nie adalah sesi mencekik. Wong menjamu kami ngan KFC. Dia tau kita org nie ade pantang.....PANTANG TENGOK.......

Nie Meor ngan Fara (isteri beliau)

Ini anak beliau(Meor)

1 comment:

Idama said...

cantiknye umah wong...