Sunday, February 22, 2009

Rumah Baru Fatin & Safar

Hari Jumaat lepas 20/02/2009, aku, Angah, Liz ngan Wan pergi melawat Fatin kat umah baru dia yg hampir nak siap. We all gie time lunch coz hari Jumaat lunch kami 2 jam. Sesampainya kami di sambut oleh tuan umah, Fatin & Safar. Mereka berdua nie adalah ex-officemate kami di Satang. Mereka bertemu jodoh di Satang macam aku ngan En Tapa dan Wan ngan Hafiz. Aku ingatkan mereka berdua nie cinta monyet maklumlah si Fatin nie nampak cam bebudak jer tapi tak sangka rupa-rupanya mereka begitu serius. Sekarang Fatin tgh sarat dan menghintung hari menunggu saat kesakitan bersalin anak sulung (cewah.....seram tak Fatin). Fatin masak utk kami yg memang tgh kelaparan. Utk pengetahuan korang...Fatin nie dulu tak pandai masak apetah lagi bancuh air. Sekarang macam tak percaya yg dia dah expert buat kerja-kerja di dapur, kalah aku yg jarang memasak nie. Respek aku utk Fatin yg berjaya menjadi seorg isteri serba boleh dan bakal menjadi ibu.....TANIAH..............
Dari kanan aku, Fatin, Wan, Angah & Liz.....bergambar sebelum berangkat pulang.

Inilah umah baru Fatin & Safar. Belum siap 100% tapi dah nampaklah inilah adalah sebuah rumah yg sangat comel. Kagum aku ngan mereka......................

Inilah Fatin yg sedang membilang hari utk menyambut kelahiran cahaya mata pertama....



Lepas makan adalah sesi bercanda dan bergurau senda.

Inilah Safarizlin, suami tercinta si Fatin.......Alahai Safar...makin kurus nampak........(gambar diambil sebelum Safar pergi sembahyang Jumaat)


Sebelum makan we all buat sesi bergambar......

Inilah lauk-pauk yg dimasak sendiri oleh Fatin buat julung kalinya utk kami...............sup ayam, ayam goreng, kangkong goreng(sedap siut sayur yg Fatin masak) dan buah belimbing sbg desert.

No comments: