Sunday, May 9, 2010

SELAMAT HARI IBU......

Semalam, 9/05/2010 adalah Hari Ibu sedunia........
So aku pun x tertinggal drpd meraikannya bersama mak tercinta di Prescott Hotel. Aku bersama 2 org puteri aku & 3 org adik perempuan aku bersama-sama memeriahkan sambutan Hari Ibu yg julung-julung kali diadakan di Prescott Hotel. Syok gak sbb ini adalah pertama kali aku nak sambut Hari Ibu sbb sebelum2 nie aku cam x amik port pasal benda2 nie.
Kami ke Prescott lebih kurang kul 7.30 mlm. Dia org ade sediakan tempat sembahyang lagik......cayalah. Sesampainya kami di sana diaorg tunjukkan meja yg aku dah tempah sedari minggu lepas. Lepas tue diaorg pun hantar door gift yg mmg dah siap ngan nombor utk cabutan bertuah & sekuntum bunga carnation pink colour utk kami. Rupa2nya mlm tue ade kumpulan Wanita UMNO yg entah dari cawangan mane buat rombongan & joint dinner mlm tue & hampir 3/4 dari restoran tue adalah ahli diaorg. Macam2 persembahan yg diaorg buat, lebih2 lagi menyanyi sampai Angah(adik aku) nak menyumbangkan suara dia x dapat.

Bonda bersama puteri-puterinya......

Anyway......utk makan mlm tue aku bagi 3 drpd 5 bintang. Makanan mmg sedap & lazat cuma sygnya x byk pilihan. Lagi satu, diaorg nie xnak top-up makanan yg dah habis atau kurang walaupun mase tue baru pukul 8.30 mlm. Restoran diaorg tutup kul 11.00 mlm so byk mase utk kita org jamah makanan tapi sygnya makanan yg sedap2 dah habis. Kek n mapt & buah2an mmg sedap & pilihan kek & buah2an mmg hebat. Walaupun x byk pilihan tapi yg penting makanannya sedap2 belaka.
Selain drpd itu aku ngan mak berjaya dlm cabutan bertuah mlm tue. Mak dpt hamper besar & aku dapat hadiah yg berbalut. Gumbira tul mak mlm tue sbb selain drpd dpt makan, we all ade bg mak present & mak dpt bawak balik hamper besar lagik. Aku pun x sangka sambutan Hari Ibu kat Prescott sampai cam tue sekali.

Nielah hamper yg mak dpt mlm tue....terus hilang mengantuk mak bila nombor dia naik........

Yusra yg sibuk gaks nak bergambor ngan mak....layankan je...........

Macam nielah suasana restoran kat Prescott Hotel mlm tue. Semua meja penuh ngan org terutama Wanita2 UMNO yg sakan celebrate Mothers Day......

Anyway....utk aku, setiap hari adalah istimewa utk mak. Dulu aku jahil sampai sanggup sakitkan hati mak. Bergaduh ngan mak mmg acapkali sampai satu tahap mak dah x hiraukan aku lagi. Di situlah segalanya bermula utk aku tapi yg ironinya mak & abah masih lagi memaafkan aku & menerima aku kembali. Semenjak aku bergelar bonda utk 3 org cahayamata yg comel2, baru aku faham macam mana perasaan mak dulu.
Syukur aku kepada tuhan atas segala kejadian yg menimpa aku dahulu kerana segala kebahagiaan & kegembiraan datang selepasnya. Terima kasih pada mak yg banyak berkorban hati & perasaan, penat lelah, wang ringgit serta segala kedukaan & kesakitan. Kini giliran aku pula membalas segala jerit perih & segala pengorbanan mak. Apa yg aku lakukan mungkin belum cukup utk membalas segala pengorbanan mak. Semoga Allah melimpahkan pahala & memberi ganjaran diatas segala kepayahan mak membesarkan kami.........amin!!!!!

No comments: