Thursday, February 18, 2010

Fraser Hill

Sabtu 13/02/2010 yg lepas En Tapa buat suprise utk kami. Dia berhajat nak bawa kami ke Frase Hill sejak tahun lepas lagi. Di kesempatan Cuti Tahun Baru Cina minggu lalu En Tapa senyap2 booking apartment 2 bilik kat Silverpark Resort. Yg aku pelik, ade pulak apartment kosong time peak season nie. Aku balik keje ari Jumaat ari tue, En Tapa baru bagi tau yg dia dah booking apartment & nak bertolak kul 10 pagi esok. Dahlah we all plan balik keje ari Jumaat tue nak ke Banting, singgah umah uchu utk meluah rase.....Anyway...pegi gak Banting mlm tue. Balik dari Banting lebih kurang kul 11.30 pm, aku terus packing barang utk esok.
Pagi Sabtu tue, kami bertolak dari umah kul 10.30am. Siap singgah sarapan kat Keningau di Bandar Baru Klang. Perjalanan pagi dari Klang x berape nak lancar maklumlah org ramai bercuti & balik kampung so jln sesak jgn cakap ler. Sampai Rawang pun sesak gak...mujur nak naik ke Frase Hill x sesak. MasyaAllah.....jalan nak naik punyerlah bengkang bengkok. Aku selamat masa nak naik tapi aku x selamat masa nak turun. Aku muntah sampai nak terkeluar isi perut.
Sesungguhnya, inilah kali pertama aku menjejakkan kaki ku di tanah Fraser Hill. Masa sampai kat apartment kami, keadaan kat atas tue masih lengang. Menjelang petang barulah penuh kereta depan apartment. Aku rase agak seram sebab keadaan yg sunyi ditambah dgn struktur bangunan yg usang & lama. Tapi keadaan dlm apartment kami selesa cuma macam aku cakap tadi ler, agak seram. Aleesa pun takut nak tido dlm bilik dia sampai sanggup dia tido depan TV. Siap pesan jgn tutup TV walaupun dia dah tido.
Hari pertama sampai kami cuma pusing2 melawat kawasan. Jalanraya kat sana sgt sempit & terhad so pada sesiapa yg nak pergi, aku nasihatkan belajarlah bawa kete perlahan & berhati2 terutama pada setiap selekoh. En Tapa sendiri pun nyaris nak berlaga masa lalu kat selekoh. Mujur masing2 memandu ngan perlahan & hati2 sbb tue dpt elak.
Seronoknya kami disana ialah pengalaman sewaktu menunggang kuda & sewaktu En Tapa dpt memanah. Pengalaman yg x dapat aku lupakan & aku x berani nak ulang menunggang kuda lagi. Aku x percaya yg aku boleh mabuk sbb tunggang kuda. Aleesa relax jer & dialah antara org yg paling gembira. En Tapa naik kuda ngan Adam tapi Adam punyer-lah fobia sampai mengamuk-ngamuk kat atas badan kuda tue. Sebatu aku dengar dia menjerit nak turun. Yg Nana lak kami x bagi naik sbb dia lagi teruk kalau menangis sbb takot tapi dia menangis jugak sbb nak naik.
Habis menunggang kuda, En Tapa pegi memanah lak. Dia kata dah lama simpan niat nak memanah so termakbul jugalah impian dia utk memanah. Puas kami berjalan kat Fraser Hill nie. Aku sangat suka suasana pagi di Fraser Hill yg mana tidak terdapat lagi di Genting & Cameron Highland. Sejuknya semacam, sampai kat dlm apartment pun dia org x pasang aircond.
Jom layan gambar......

Nampak cam poyo jer En Tapa memanah. Ade hati nak wakil Malaysia utk sukan memanah.......

Nampak x si Adama tgh meronta-ronta nak turun. Elok turun jer dia sibuk nak naik pulak.....macam-macam hal......

Aleesa gak yg relax....kuda kami namanya Zack.....aku takot jatuh jer masa kat atas tue sbb rase cam goyang jer.....Berdebar-debar sampai nai muntah aku dibuatnya........x ingin aku naik lagi.

Loving couple...loving ker....?ha...ha...ha...tentunya loving...ha...ha..ha....jgn marah En Tapa.....

Control macho........saje bagi peluang..............

Mereka nie yg paling gumbira.........

Lepak kat Allan Water.....Tasik kat tgh2 bukit.......

1 comment:

Anonymous said...

kak, kem salam pd apai aka mustaffa latib..kata pd dia cikgu norhayati kem salam..suh dia join alumni samt batu 38, x-SAMTS-B38-SPM97 on FB, kwn2 dia menanti disana...cumel anak2 apai ye kak..huhu